Pozycjonowanie sklepu – o czym należy pamiętać?

Pozycjonowanie sklepu – o czym należy pamiętać?
Pozycjonowanie sklepu – o czym należy pamiętać? admin / listopad 7, 2016

Jedną z podstawowych form promocji sklepu internetowego powinno być pozycjonowanie w wynikach organicznych. Zwiększając widoczność naszych produktów możemy bardzo szybko zacząć generować duże zainteresowanie, a tym samym sprzedaż. Dlatego też postanowiliśmy krótko opowiedzieć, o czym należy pamiętać przy pozycjonowaniu sklepu?

 

Podstawową zasadą, ale wciąż często pomijaną, są unikalne opisy do produktów i kategorii. Jest to niezwykle ważne przy obecnych algorytmach, które wykrywają duplikaty. Już samym unikalnym tekstem możemy znacząco zwiększyć pozycje w Google. Oczywiście w dodawanie opisów trzeba włożyć spory nakład pracy, ale zdecydowanie opłaci się to w przyszłości. Jeśli ktoś nie ma czasu lub umiejętności, to warto skorzystać z usług agencji marketingowych czy freelancer’ów, którzy w atrakcyjnych kosztach wykonają taką usługę. Opisy powinny mieć długość nawet 300 słów (minimalnie 150). Nie można duplikować treści zarówno w obrębie swojej strony, jak i kopiować ich z innych, zewnętrznych stron.

Kolejnym krokiem jest linkowanie z serwisów zewnętrznych. Ważne jest, aby pozyskiwane linki przychodzące były wartościowe. Można wspomagać się wykupieniem usług artykułów sponsorowanych (które dodatkowo tworzą świadomość naszej marki i przyciągają do niej czytelników bloga/portalu) lub marketingiem szeptanym na forach z linkami dofollow. Warto linkować także do podstron, a nie samej strony głównej. Dzięki temu osiągniemy szybsze efekty na większej ilości fraz.

Przyjazne adresy URL to kolejny element, o którym nie można zapominać. Nie należy do adresu dodawać bezwartościowych znaków/słów. Najlepiej, żeby link zawierał domenę, a kolejno nazwę produktu poprzedzoną np. kategorią. Odnośnik powinien być jak najkrótszy, a jednocześnie musi posiadać słowo kluczowe (nazwę produktu lub kategorii).

Unikalność meta znaczników. Bardzo często w przypadku sklepów spotykamy się ze zduplikowanymi znacznikami meta Title oraz Description. Tutaj także warto zadbać o unikalność, która pomoże nam osiągnąć duże lepsze efekty przy pozycjonowaniu.

Należy tworzyć mapy strony – sitemap.xml, która umożliwia robotom Google szybsze i sprawniejsze poruszanie się po stronie. W przypadku wielu produktów, a tym samym podstron jest to bardzo istotne.

Unikanie flasha. Niestety roboty nie rozczytują animacji przez co elementy flasha czytają jako puste, białe tła. Dlatego też warto go zupełnie unikać, ponieważ utrudni on pozycjonowanie sklepu internetowego.

Błędy w kodzie strony także mają znaczenie przy pozycjonowaniu strony, dlatego warto zadbać o czysty i poprawny kod.

Wybór odpowiedniej domeny. Jeśli chcemy pozycjonować stronę w Polsce, to wybierzmy domenę .pl. Natomiast gdy chcemy także wypromować sklep internetowy za granicą, to warto nabyć domenę .com. Jeśli to możliwe, to najlepiej nabyć domenę z wszystkimi końcówkami, aby później uniknąć problemów, gdy ktoś będzie się pod nas podszywał.

Połączenie szyfrowane – https. Każdy sklep w dzisiejszych czasach powinien zaopatrzyć się w szyfrowane połączenie. Dzięki temu klienci mogą bezpiecznie korzystać ze sklepu, a Google oficjalnie poinformowało, że obecność https’a będzie pozytywnie wpływać na widoczność strony w wyszukiwarce.